Koktajle z wyciskarki dobre dla oczu

Do zrobienia koktajli wybierajmy takie oto składniki: marchew, szpinak, dynię, a także czerwone i fioletowe owoce i warzywa np. śliwki, jagody, borówki amerykańskie. Zawierają one m. in. antocyjany, czyli barwniki roślinne o właściwościach zapobiegającym chorobom oczu. Aby wzmocnić nasze oczy, takie koktajle pijmy 1-2 dziennie przez miesiąc czasu. Rano owocowy, po południu warzywny. Oto przykłady takich koktajli:


a). smoothie jagodowe – wsypmy do blendera szklankę dowolnych, ciemnych owoców jagodowych, np. jeżyn, czarnych jagód, czarnej porzeczki. Dodajmy łyżkę ziaren amarantusa (poppingu) oraz pestek dyni namoczonych wcześniej przez 10 minut w ciepłej wodzie i odsączonych. Dodajmy łyżkę miodu. Zmiksujmy wszystkie składniki z kostkami lodu.


b). malinowy – zmiksujmy szklankę jogurtu naturalnego, pół szklanki malin, 3 łyżki jeżyn, łyżeczkę świeżo zmielonego siemienia i łyżeczkę mielonych orzechów włoskich. Jeżeli lubicie słodkie koktajle, dodajmy jeszcze listek świeżej stewii.


c). koktajl z jarmużem i jagodami – zmiksujmy w blenderze garść świeżego szpinaku, pół szklanki jagód (mogą być mrożone) lub borówek amerykańskich. Dodajmy 200 ml jogurtu naturalnego, łyżeczkę miodu, łyżeczkę otrąb owsianych i łyżkę siemienia lnianego (lub łyżeczkę oleju lnianego). Jeżeli koktajl będzie zbyt gęsty, wtedy rozcieńczmy go jogurtem.

Więcej na http://cookandlove.pl/