Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Główny specjalista

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 115692

Warunki pracy

Praca na stanowisku może wiązać się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami). Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy opisane jest na stronie: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci 

Zakres zadań

  • Analizuje projekty ustaw i ustawy na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
  • Analizuje zmiany w projektach ustaw i ustawach na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w szczególności poprawki, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty, a także przedstawia propozycje alternatywnych rozwiązań w zakresie tych zmian
  • Analizuje stopień realizacji założeń projektów ustaw i ustaw na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w tym identyfikuje potencjalne zagrożenia, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
  • Analizuje przepisy regulujące rządowy i parlamentarny proces legislacyjny oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
  • Monitoruje przebieg prac nad projektami ustaw i ustawami na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w szczególności posiedzenia komisji i podkomisji sejmowych i senackich, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
  • Współprowadzi bazy danych zawierające informacje o przebiegu prac na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych
  • Współpracuje z komórkami organizacyjnymi KPRM w zakresie wymiany informacji, przedstawiania opinii, opracowań i innych dokumentów dotyczących prac legislacyjnych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego
  • znajomość: przepisów prawa konstytucyjnego; przepisów regulujących rządowy i parlamentarny proces legislacyjny; zasad techniki prawodawczej; procesu prawotwórczego w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne, orientacja na klienta/interesanta
  • umiejętność zaawansowanej obsługi MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • ukończona aplikacja legislacyjna
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 14-02-2023
Wyświetleń: 81