kandydatów
Specjalista
Firma: Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Zagrożenie korupcją.
2. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
3. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Wypracowuje standardy i procedury zarządzania dokumentacją jawną w MSZ i placówkach zagranicznych we współpracy z wydziałami /referatami Biura.
- Opracowuje, we współpracy z wydziałami /referatami Biura, projekty wewnętrznych aktów prawnych dotyczących ewidencji, rejestracji, zakładania spraw i obiegu dokumentów jawnych w MSZ i placówkach zagranicznych.
- Przygotowuje założenia oraz koordynuje w ramach Biura wypracowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących archiwizacji dokumentów jawnych w MSZ i placówkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb wynikających z cyfryzacji.
- Prowadzi i aktualizuje rejestr spraw wyłączonych z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją, które są prowadzone w formie papierowej.
- Aktualizuje Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt. Prowadzi szkolenia, przekazuje wytyczne innym komórkom w tym zakresie.
- Monitoruje zmiany prawne w celu wdrażania do regulacji wewnętrznych niezbędnych aktualizacji oraz opiniuje zewnętrzne akty prawne w zakresie właściwości stanowiska.
- Koordynuje działania w zakresie czynności kancelaryjno-archiwalnych osób do tego wyznaczonych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa i placówkach zagranicznych oraz wspiera prace komórek w tym zakresie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego Powyżej 3 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze kancelaryjno-archiwalnym
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
- Znajomość ustaw: o ochronie danych osobowych; o dostępie do informacji publicznej; narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktów wykonawczych z zakresu zarządzania dokumentacji; o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i aktów wykonawczych z zakresu zarządzania dokumentacją; o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
- Umiejętność: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia, wystąpień publicznych.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość innego języka obcego na poziomie B2.
- Przeszkolenie w zakresie zarządzania informacją lub kompetencji trenerskich lub wystąpień publicznych.
- Znajomość: ustawy o finansach publicznych; ustawy Prawo zamówień publicznych; rozwiązań informatycznych z zakresu zarządzania dokumentacją.
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Wyświetleń: 48