Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0
kandydatów
Główny specjalista do spraw legislacji
Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 119774
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury). Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: zgłaszanie propozycji do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów; opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych; uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami; reprezentowanie Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych, komitetów Rady Ministrów, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w pracach parlamentarnych); monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami.
- Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii; analizowanie planowanych zmian prawnych; przekazywanie informacji zainteresowanym.
- Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego, w tym: przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa; przygotowywanie materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa; prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i posiedzeniach; przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących; monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach.
- Dokonywanie interpretacji i wyjaśnień aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie indywidualnego prawa pracy, w tym udzielanie, w formie pisemnej, odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej/inne wnioski i zapytania.
- Udział w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach dotyczących kompetencji Wydziału, w tym: analizowanie wniosków o wydanie orzeczenia prejudycjalnego i konsultowanie opinii na temat zasadności udziału Rządu RP w postępowaniu; konsultowanie stanowisk strony polskiej w postępowaniach (m.in. konsultowanie projektów odpowiedzi na zarzuty formalne i uzasadnioną opinię).
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych oraz upowszechnianie informacji w zakresie dotyczącym spraw prowadzonych przez Wydział, w tym: udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy; reagowanie na krytykę prasową, przygotowywanie polemik, sprostowań; przygotowywanie materiałów pomocniczych dla Kierownictwa na potrzeby wystąpień medialnych oraz projektów wypowiedzi Kierownictwa resortu (artykuły, wywiady, odpowiedzi na pytania, wydawnictwa okazjonalne itp.).
- Dokonywanie analiz prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: sporządzanie opinii prawnych; przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/oceny.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
- Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zawartych w działach IV, V, VII-IX i XV Kodeksu pracy
- Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
- Znajomość ustawy o dniach wolnych od pracy
- Znajomość ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Znajomość Zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Praca Płock
Praca Prawnik Warszawa
Praca Radom
Praca Warszawa
Praca Specjalista ds. Prawnych
Praca Główny specjalista do spraw legislacji
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Data dodania: 25-04-2023
Wyświetleń: 46
Wyświetleń: 46