kandydatów
Główny specjalista
Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Na stanowisku występują nietypowe godziny pracy i częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- Koordynuje proces opracowania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków, w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i części 27 – Informatyzacja przy współpracy z departamentami i biurami KPRM oraz jednostkami podległymi i nadzorowanymi.
- Zarządza realizacją harmonogramu dochodów i wydatków części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i części 27 – Informatyzacja - poprzez koordynację procesu zapotrzebowania miesięcznego i dekadowego na środki budżetowe za pomocą informatycznego systemu obsługi budżetu państwa „Trezor”.
- Analizuje przebieg kwartalnego wykonania dochodów oraz wydatków budżetu w zakresie dysponentów części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i części 27 – Informatyzacja oraz realizacji planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych.
- Koordynuje prace związane z gromadzeniem, przetwarzaniem informacji finansowych dostarczanych od pracowników kierujących poszczególnymi projektami realizowanymi z udziałem środków Unii Europejskiej.
- Analizuje i przedkłada propozycje przeniesień środków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej w zakresie planów finansowych dysponentów części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i części 27 – Informatyzacja oraz prowadzi w ww. zakresie obsługę informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR.
- Bierze udział w procesie opracowywania projektów planów finansowych w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, części 27 – Informatyzacja w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym, z uwzględnieniem środków przeznaczonych na współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej, weryfikuje i opiniuje projekty planów finansowych sporządzanych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz koordynuje i realizuje proces przekazywania dotacji podmiotowych dla nadzorowanych jednostek.
- Analizuje i opiniuje przedkładane do podpisu Szefa KPRM plany rzeczowo-finansowe inwestycji Kancelarii PRM (wraz ze zmianami) oraz plany rzeczowo – finansowe inwestycji i remontów Centrum Obsługi Administracji Rządowej (oraz ich zmiany).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w komórkach finansowych.
- Znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi; ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych; ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej
- Posiadanie umiejętności: w zakresie informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR, obsługi komputera i aplikacji biurowych (MsOffice: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet).
- Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, współpraca, komunikacja, negocjowanie, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenie zawodowego w zakresie planowania budżetowego
- Przeszkolenie w zakresie finansów publicznych oraz umiejętność obsługi komputera w zakresie systemu TREZOR oraz systemu finansowego
- Posiadanie wiedzy na temat toku prac nad budżetem, specyfiki planowania finansów publicznych, prognozowania i koordynowania prac.
Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Wyświetleń: 164