kandydatów
Starszy specjalista
Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowiksku związana jest z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami), krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, częstym reprezentowaniu urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek czterokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku. W budynku brak windy.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
W budynku przy ul. Królewskiej 27 obecnie prowadzone są prace budowlane, które spowodowały wyłączenie z użytkowania holu A. Wejście do budynku dla osób poruszających się na wózkach jest utrudnione.
Dostęp do Recepcji możliwy jest tylko przez wejście B przy pomocy mobilnych urządzeń tj. przenośnych szyn. Potrzebę skorzystania z tej możliwości prosimy zgłaszać do recepcji, tel. 22 245 54 05.
Zakres zadań
- realizuje merytoryczną obsługę prac Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC) w zakresie: opiniuje projekty informatyczne rozpatrywane w ramach KRMC pod kątem ich zgodności ze strategicznymi kierunkami rozwoju w obszarze informatyzacji oraz raporty z postępu rzeczowo-finansowego i raporty końcowe; wspiera przygotowywanie projektów uchwał KRMC, projektów decyzji Przewodniczącego KRMC oraz projektów pism Sekretarza KRMC; wspiera sporządzanie analiz i przygotowanie materiałów dotyczących portfela projektów legislacyjnych i informatycznych KRMC, w szczególności sprawozdań z działalności KRMC
- realizuje organizacyjno-techniczną obsługę prac Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC), w szczególności: analizuje zasadność skierowania materiałów do rozpatrzenia przez KRMC, w tym związane z informatyzacją dokumenty rządowe (projektów legislacyjnych), opisy projektów oraz raporty z postępu rzeczowo-finansowego i końcowe; prowadzi proces uzgadniania projektów skierowanych do rozpatrzenia przez KRMC w trybie obiegowym, w tym dba o kompletność przekazywanych materiałów, uwag lub stanowisk oraz przygotowuje ustalenia z uzgodnień stanowisk członków Komitetu; wspiera przygotowanie materiałów na posiedzenia KRMC w zakresie sporządzania opisów projektów oraz zestawienia uwag lub stanowisk; wspiera organizowanie posiedzeń KRMC, w tym zapewnieniu kompletności materiałów na posiedzenia KRMC
- prowadzi organizacyjno-techniczną obsługę prac wskazanych zespołów zadaniowych KRMC
- realizuje, w zakresie wyznaczonych regionów, współpracę w obszarze informatyzacji z podmiotami, którym powierzono realizację zadań w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) oraz ich organami doradczo-opiniodawczymi, w szczególności w zakresie: a) systematycznego przeglądu wdrażania i oceny postępów w realizacji RPO i jego poddziałań, w tym w zakresie produktów projektów informatycznych; b) konsultowania i akceptowania zmian RPO oraz ich dokumentów wdrożeniowych, w tym dotyczących metodyki i kryteriów wyboru projektów; c) analizowania procesu wdrażania i ewaluacji RPO oraz przedstawiania uwag, w tym dotyczących wyników ewaluacji oraz ich wykorzystania; d) udział w posiedzeniach Komitetów Monitorujących RPO
- bierze udział w realizowaniu działań w obszarze informatyzacji służących współpracy jednostek administracji centralnej z jednostkami samorządu terytorialnego w celu poprawy sprawności funkcjonowania państwa, w tym: a) organizowania konsultacji, warsztatów, seminariów, konferencji mających na celu wymianę doświadczeń, informacji o realizowanych i planowanych projektach informatycznych, zidentyfikowanie potrzeb w odniesieniu do zakresu współpracy oraz podsumowanie działań podejmowanych w tym zakresie; b) monitorowania działań innych komórek organizacyjnych realizujących zadania w obszarze informatyzacji jednostki, innych jednostek administracji centralnej oraz jednostek samorządu terytorialnego
- udostępnia w imieniu Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji na portalu KRMC, materiały związane z funkcjonowaniem i zadaniami realizowanymi przez KRMC
- wspiera realizację współpracy KRMC z Komitetem do Spraw Europejskich (KSE) oraz Stałym Komitetem Rady Ministrów (SKRM) w ramach rządowego procesu legislacyjnego, w tym udostępnianiu w imieniu Sekretarza KRMC odpowiednich dokumentów na stronie Rządowego Centrum Legislacji
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość zasad funkcjonowania funduszy unijnych
- Znajomość Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
- Znajomość zagadnień z obszaru informatyzacji związanych z ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Znajomość rządowego procesu legislacyjnego
- Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania rządowej administracji publicznej, w tym procedur administracyjnych
- Umiejętność obsługi programów MS Word, MS Excel i MS PowerPoint
- Umiejętność sporządzania analiz
- Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne, komunikacja.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość zagadnień związanych wdrażaniem i realizacją Regionalnych Programów Operacyjnych
- Znajomość zagadnień z obszaru informatyzacji, w tym związanych z: rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych; z działaniami strategicznymi Państwa w obszarze informatyzacji; z rozwojem społeczeństwa informacyjnego
- Znajomość metodyk zarządzania projektami
- Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania samorządowej administracji publicznej
Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Wyświetleń: 133