kandydatów
Radca prawny
Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek czterokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku. W budynku brak windy.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
W budynku przy ul. Królewskiej 27 obecnie prowadzone są prace budowlane, które spowodowały wyłączenie z użytkowania holu A. Wejście do budynku dla osób poruszających się na wózkach jest utrudnione.
Dostęp do Recepcji możliwy jest tylko przez wejście B przy pomocy mobilnych urządzeń tj. przenośnych szyn. Potrzebę skorzystania z tej możliwości prosimy zgłaszać do recepcji, tel. 22 245 54 05.
Zakres zadań
- przygotowuje opinie i stanowiska w sprawach zleconych przez Prezesa Rady Ministrów, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw informatyzacji, Sekretarza Stanu w KPRM nadzorującego Departament Regulacji Cyfrowych, Dyrektora Generalnego KPRM, Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Departamentu Regulacji Cyfrowych, dotyczących realizacji zadań Departamentu w zakresie stosowania przepisów z zakresu działu – informatyzacja;
- przygotowuje projekty umów i porozumień zawieranych przez KPRM, dotyczących realizacji zadań należących do właściwości Departamentu;
- bierze udział w opiniowaniu projektów aktów normatywnych oraz projektów innych dokumentów rządowych kierowanych w ramach uzgodnień do ministra właściwego do spraw informatyzacji;
- przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i postanowień ministra właściwego do spraw informatyzacji z zakresu właściwości Departamentu;
- bierze udział w spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych w sprawach, w których powstają poważne wątpliwości prawne;
- kontroluje i nadzoruje podmioty zewnętrzne, w tym państwowe instytuty badawcze, w zakresie prawidłowości realizacji, zawartych umów i porozumień;
- opiniuje oraz współpracuje w tworzeniu projektów dokumentów zawierających stanowisko prawne ministra właściwego do spraw informatyzacji;
- wykonuje zastępstwo procesowe ministra właściwego do spraw informatyzacji przed sądami powszechnymi i administracyjnymi w sprawach z zakresu zadań Departamentu Regulacji Cyfrowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej w jednostkach sektora finansów publicznych
- wpis na listę radców prawnych
- posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, negocjowanie, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- wiedza z zakresu: regulacji związanych z zadaniami ministra właściwego do spraw informatyzacji, prawa i procedury administracyjnej, prawa i procedury cywilnej, zamówień publicznych, finansów publicznych, dyscypliny finansów publicznych
- umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- szkolenia i udział w konferencjach dotyczących zagadnień pozostających w zakresie działania ministra właściwego do spraw informatyzacji, jak również prawa Unii Europejskiej
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyższej, lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
- znajomość języka angielskiego lub innego języka urzędowego UE na poziomie B2, w szczególności określonego w rozporządzeniu PRM w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub rozporządzeniu Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie organizacji aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposobu dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowych zasad przeprowadzania egzaminu dyplomatyczno-konsularnego.
Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Wyświetleń: 120