Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Radca prawny

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 84820

Warunki pracy

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca wiąże się z częstym reprezentowanie urzędu na zewnątrz.


Praca na stanowisku związana jest z dostępem do dokumentów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” – w związku z tym, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych, realizacja zadań na tym stanowisku będzie możliwa po:


1) pisemnym upoważnieniu przez kierownika jednostki organizacyjnej, jeżeli osoba nie posiada poświadczenia bezpieczeństwa,


2) odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.


W Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie znajduje się siedziba Kancelarii.


Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Ujazdowskich 1/3. Do budynku prowadzą trzy wejścia:


wejście główne budynku - Aleje Ujazdowskie 1/3, które jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami;
Biuro Przepustek - Al. Ujazdowskie 1/3, które nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową;
Biuro Podawcze - Al. Szucha 14, które nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących.
Do Kancelarii można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Najłatwiej dojechać autobusem. Przystanek Łazienki Królewskie 01 znajduje się najbliżej wejścia dostosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jest to wejście główne budynku - Aleje Ujazdowskie 1/3. Przy wejściu jest podjazd dla wózków. Na ścianie, po lewej stronie od wejścia głównego, jest przycisk. Można nim wezwać osobę, która pomoże wejść do budynku. Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć. W budynku, przed schodami do holu głównego jest winda dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W holu głównym, po prawej stronie, jest szatnia. Dzięki szerokim korytarzom osoby na wózkach mogą swobodnie poruszać się i wymijać. Windy są wyposażone w barierki i lustra. W windzie przy stołówce działa system dźwiękowy. Osoba, która porusza się na wózku, może dostać się do stołówki przy pomocy platformy przyschodowej. Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się: na parterze budynku, w skrzydle A, po lewej i prawej stronie od wejścia głównego, na drugim piętrze skrzydła B. Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku. Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą. Na dziedzińcu Kancelarii jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. W Kancelarii obowiązuje Instrukcja Ewakuacji Osób z Niepełnosprawnościami. W naszym urzędzie są pętle indukcyjne, znajdują się w: Biurze Przepustek A, budynku przy Al. Ujazdowskich 1/3, Biurze Podawczym (budynek przy Al. Szucha 14). Kancelaria ma też jedną mobilną pętlę indukcyjną (tzw. ,,gabinetową''). Można ją wykorzystać podczas bezpośrednich spotkań z osobą słabosłyszącą.


Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

Zakres zadań

  • występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z zakresu prawa pracy z udziałem KPRM jako pracodawcy, a także w innych sprawach w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego, podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu
  • opiniuje perspektywy zakończenia procesu i prezentuje stanowisko co do zasadności zawarcia ugody w postępowaniach, w tym także zawiera ugody sądowe (na warunkach określonych przez mocodawcę)
  • prowadzi egzekucję należności zasądzonych na rzecz jednostki wyrokami sądów, a także poddanych egzekucji z aktu notarialnego
  • przygotowuje opinie prawne z zakresu prawa pracy w sprawach zleconych przez Prezesa RM lub ministra właściwego do spraw informatyzacji, Szefa KPRM, Dyrektora Generalnego KPRM i Dyrektora DP
  • uczestniczy w negocjacjach i przy zawieraniu umów oraz innych aktów prawnych z zakresu prawa pracy, bierze udział w przygotowywaniu umów, porozumień oraz innych aktów prawnych zawieranych przez KPRM z zakresu prawa pracy, opiniuje i bierze udział w przygotowaniu innych stanowisk i oświadczeń KPRM z zakresu prawa pracy
  • udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM i pracownikom KPRM wyjaśnień i porad prawnych w zakresie stosowania prawa pracy
  • wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Doświadczenie zawodowe powyżej 5 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie obsługi prawnej w ramach prawa pracy i w prowadzeniu spraw pracowniczych, w tym spraw rozpatrywanych przez sądy pracy
  • Wpis na listę radców prawnych (co najmniej od 5 lat)
  • Posiadanie wiedzy z zakresu biegłej znajomości przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie prawa pracy, ustaw regulujących stosunek pracy w KPRM i procedury cywilnej, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności z zakresu interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów
  • Posiadanie kompetencji miękkich: negocjowanie, komunikacja analityczne myślenie, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Posiadanie przeszkolenia z zakresu finansów publicznych, ochrony informacji niejawnych, prawa cywilnego i postępowania cywilnego, prawa konstytucyjnego, prawa i postępowania administracyjnego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub innego języka urzędowego UE


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 23-09-2021
Wyświetleń: 115