kandydatów
Główny specjalista
Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Szucha 14. Budynek przy ul. Szucha 14 nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Zakres zadań
- analizuje i opiniuje obowiązujące i projektowane akty normatywne i inne dokumenty rządowe dotyczące bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego Rzeczypospolitej Polskiej, bezpieczeństwa międzynarodowego, służb specjalnych i pozostałych służb mundurowych, zapobiegania i zwalczania terroryzmu i korupcji, ochrony informacji niejawnych, jak również innych spraw wynikających z właściwości Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego;
- koordynuje proces legislacyjny projektów aktów normatywnych w zakresie właściwości Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych, w tym prowadzi na potrzeby Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych oraz Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego monitoring realizacji kluczowych projektów legislacyjnych i innych projektów dokumentów;
- uczestniczy w przygotowywaniu projektów decyzji administracyjnych, upoważnień, opinii prawnych oraz innych dokumentów zawierających stanowisko prawne Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych oraz Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego;
- bierze udział w grupach roboczych, zespołach międzyresortowych do spraw opracowywania projektów aktów normatywnych, konferencjach uzgodnieniowych i posiedzeniach komisji prawniczych oraz komisji sejmowych i senackich, w szczególności rozpatrujących projekty dotyczące służb specjalnych, w celu wypracowania uzgodnionego stanowiska co do treści projektowanych aktów normatywnych i zapewnienia wysokiej jakości tych regulacji;
- opiniuje pod względem prawnym podejmowane albo planowane działania lub czynności wynikające z właściwości Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego, w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami obowiązującego prawa;
- wykonuje inne zadania zlecone przez Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych, Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego, jego Zastępcę oraz Naczelnika Wydziału Prawnego, w zakresie przez nich określonym, będącym we właściwości stanowiska pracy;
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret" lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- wiedza z zakresu przepisów ustaw: o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego, o ochronie informacji niejawnych, oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, a także rządowej procedury legislacyjnej (Regulamin pracy Rady Ministrów) i zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- wiedza z zakresu przepisów ustawy o działaniach antyterrorystycznych, ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, zasad tworzenia projektów aktów normatywnych (Zasady techniki prawodawczej), procedur prawotwórczych zawartych w Regulaminach Sejmu i Senatu
Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Wyświetleń: 97