kandydatów
Starszy specjalista
Firma: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,
Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- ryzyko kontaktu z florą mikrobiologiczną podczas pracy z materiałami wypożyczonymi z archiwum.
Zakres zadań
- Opracowywanie przepisów instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa oraz innych przepisów z zakresu działania archiwum.
- Weryfikacja i opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia przepisów instrukcji kancelaryjnych organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
- Koordynowanie procesu brakowania dokumentacji niearchiwalnej dla komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz w zasobie archiwalnym Ministerstwa w zakresie oceny, kwalifikacji archiwalnej dokumentów oraz przygotowanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Wykonywanie ekspertyz archiwalnych oraz wydawanie opinii w sprawach związanych z działalnością archiwów.
- Realizacja kwerend i udostępnianie dokumentów z zasobu archiwalnego Ministerstwa.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego przygotowania i przekazywania akt do archiwum.
- Prowadzenie instruktażu dla pracowników komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie postępowania i prawidłowego stosowania przepisów obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
- Przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe historyczne w zakresie archiwalnymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia.
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w obszarze archiwum.
- Wiedza specjalistyczna w zakresie funkcjonowania archiwów państwowych,
- Znajomość przepisów prawa obowiązujących w archiwach państwowych oraz administracji publicznej (Kodeks postępowania administracyjnego),
- Znajomość przepisów w zakresie postępowania z dokumentacją zawierającą informacje niejawne.
- Umiejętność myślenia analitycznego, orientacja na klienta oraz kreatywność.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa uprawniających do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Wyświetleń: 105