Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0
kandydatów
Główny specjalista
Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 88926
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Opracowuje i opiniuje pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projekty założeń ustaw, projekty ustaw i rozporządzeń.
- Przygotowuje propozycje uwag i opinii do projektów aktów normatywnych innych resortów i departamentów MRiPS.
- Udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym w zakresie przepisów dotyczących ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorczości społecznej oraz spółdzielczości socjalnej i zatrudnienia socjalnego.
- Przygotowuje i uzgadniania projekty wewnętrznych aktów normatywnych w zakresie działań dotyczących ekonomii społecznej i solidarnej, w tym przedsiębiorczości społecznej, spółdzielczości socjalnej oraz zatrudnienia socjalnego.
- Uczestniczy w uzgodnieniach projektów aktów prawnych na konferencjach uzgodnieniowych oraz uczestniczy w posiedzeniach Sejmu i Senatu, jak również w posiedzeniach komisji i podkomisji sejmowych i senackich.
- Prowadzi postępowania administracyjne, przygotowuje projekty postanowień oraz decyzji administracyjnych Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie zwrotu dotacji przyznanych w ramach realizowanych przez Departament programów oraz w sprawie odwołań od decyzji wojewodów dotyczących przyznania lub odmowy przyznania statusu centrum integracji społecznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opiniowaniem aktów normatywnych lub wydawaniem opinii prawnych lub interpretacji przepisów prawnych
- Znajomość problematyki ekonomii społecznej
- Znajomość ustawy o spółdzielniach socjalnych
- Znajomość ustawy o zatrudnieniu socjalnym
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Data dodania: 07-12-2021
Wyświetleń: 104
Wyświetleń: 104