Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy specjalista

Firma: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 92303

Warunki pracy

Budynek przy ul. Domaniewskiej 36/38:


Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


Warunki dotyczące charakteru pracy:


- Praca o charakterze biurowym.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne z zakresu działania Wydziału, w tym przygotowuje decyzje i postanowienia administracyjne w I i II instancji, przygotowuje pisma procesowe do sądów administracyjnych dotyczące rozstrzygnięć Ministra SWiA w sprawach rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska.
  • Opracowuje wykładnie, opinie i wyjaśnienia przepisów prawa z zakresu rejestracji stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska oraz przepisów związanych, w szczególności z zakresu prawa cywilnego, prawa rodzinnego, prawa prywatnego międzynarodowego oraz prawa administracyjnego, w odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wystąpienia innych organów i podmiotów, na skargi, wnioski, zapytania oraz wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich. Współpracuje z podległymi organami, urzędami centralnymi oraz konsulatami RP w zakresie kształtowania jednolitej polityki w sprawach z zakresu działania Wydziału. Współpracuje z odpowiedzialnymi podmiotami na rzecz rozwoju rozwiązań funkcjonalnych i systemowych gwarantujących prawidłową realizację rejestracji stanu cywilnego.
  • Analizuje funkcjonalności rejestru stanu cywilnego (Baza Usług Stanu Cywilnego - BUSC) oraz inicjuje niezbędne nowe rozwiązania w ww. rejestrze. Prowadzi prace związane ze zgłoszeniami gwarancyjnymi, poprawą jakości danych oraz rozwojem Systemu Rejestrów Państwowych w zakresie istniejących funkcjonalności, jak i budowy nowych wynikających ze zmian przepisów prawa lub nowych wymagań, w tym określaniem wymagań funkcjonalnych. Prowadzi prace nad modułem raportowym SRP, m.in.: dokonuje analizy specyfiki/określa kryteria, identyfikuje potrzeby użytkowników, weryfikuje poprawność przygotowanych rozwiązań i bierze udział w testach wdrażanych zmian i funkcjonalności.
  • Analizuje istniejące e-usługi z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz tworzy wymagania dla nowo powstających e-usług. Weryfikuje poprawność przygotowanych rozwiązań i uczestniczy w testach wdrażanych zmian i funkcjonalności.
  • Inicjuje oraz uczestniczy w opracowywaniu projektów przepisów prawa dotyczących rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu z uwzględnieniem analizy funkcjonalności rejestru stanu cywilnego (BUSC).
  • Prowadzi kontrole organów nadzoru wojewódzkiego w zakresie prawidłowości realizowanych zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska celem horyzontalnego kształtowania polityki merytorycznej w wymienionych obszarach.
  • Ocenia i opiniuje, w zakresie właściwości Wydziału, zewnętrzne i wewnętrzne akty prawne przedłożone do zaopiniowania.
  • Przygotowuje projekty stanowisk w sprawach indywidualnych z zakresu działania Wydziału, wpływające bezpośrednio z nadzorowanych jednostek, podległych im organów oraz od obywateli.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub administracji.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Znajomość problematyki związanej z rejestracją stanu cywilnego oraz zmianą imienia i nazwiska, w szczególności ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, o zmianie imienia i nazwiska wraz z aktami wykonawczymi, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  • Znajomość przepisów prawa w obszarze związanym z funkcjonowaniem organów administracji publicznej oraz informatyzacji podmiotów publicznych.
  • Umiejętność interpretacji przepisów proceduralnych i merytorycznych.
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, kreatywność, orientacja na klienta.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych.
  • Znajomość na poziomie komunikatywnym jednego z języków roboczych UE innego niż język angielski.


Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 04-02-2022
Wyświetleń: 87