Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Główny specjalista

Firma: Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 92562

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:



  • zagrożenie korupcją

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca na IV piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)

  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem

  • w trakcie reprezentowania urzędu w innych instytucjach warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • koordynuje i organizuje prace planistyczne dotyczące przygotowania projektu planu działalności Ministra oraz projektów jednostkowych planów działalności komórek organizacyjnych na dany rok kalendarzowy
  • monitoruje realizację celów, zadań i wartości osiągniętych mierników określonych w planie działalności Ministra oraz w jednostkowych planach działalności komórek organizacyjnych Ministerstwa, w tym opracowuje cykliczne raporty zawierające rekomendacje oraz roczne sprawozdania z wykonania planu działalności Ministra
  • koordynuje, organizuje oraz prowadzi działania zmierzające do przygotowania projektu oświadczenia Ministra o stanie kontroli zarządczej, w tym zbiera, weryfikuje oraz analizuje dane zawarte w oświadczeniach cząstkowych dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa i kierowników jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra, w raportach z monitorowania realizacji celów, raporcie z samooceny kontroli zarządczej oraz w wynikach przeprowadzonych kontroli i audytów
  • koordynuje oraz organizuje proces przeprowadzania samooceny systemu kontroli zarządczej w Ministerstwie, w tym przygotowuje ankiety dla pracowników i dyrektorów, zbiera i analizuje dane zawarte w ankietach oraz sporządza raport z samooceny
  • bierze udział w realizacji zadań związanych z zarządzaniem przez cele w oparciu o plan działalności Ministra
  • koordynuje prawidłowość i kompletność informacji przekazywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa z zakresu kontroli zarządczej poprzez analizowanie, kontrolowanie, opiniowanie otrzymanych dokumentów oraz wsparcie i przeprowadzanie konsultacji z komórkami organizacyjnymi
  • prowadzi działania związane z dokonaniem oceny skuteczności działania systemu kontroli zarządczej w urzędzie, w tym: przygotowuje, utrzymuje oraz rozwija regulacje prawne i dokumentację dotyczącą funkcjonowania systemu kontroli zarządczej (zarządzenia, komunikaty, formularze, kwestionariusze, ankiety, instrukcje i wytyczne) w szczególności w zakresie planowania strategicznego i operacyjnego oraz monitorowania realizacji celów, a także monitoruje skuteczność poszczególnych elementów kontroli zarządczej, podejmuje działania w zakresie usprawniania, rozwoju i ewaluacji tego systemu
  • wspiera realizację zadań w zakresie zarządzania ryzykiem w Ministerstwie

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku prawo lub administracja
lub ekonomia
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Doświadczenie zawodowe: powyżej 4 lat w jednostkach sektora finansów publicznych albo 1,5 roku w obszarze kontroli zarządczej lub audytu wewnętrznego lub zarządzania ryzykiem
  • znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie dot. kontroli zarządczej (art. 68-71)
  • znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania
  • znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oświadczenia o stanie kontroli zarządczej
  • znajomość Komunikatu nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych
  • znajomość Komunikatu nr 6 Ministra Finansów z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem
  • znajomość standardów zarządzania projektami strategicznymi KPRM
  • wiedza z obszaru funkcjonowania kontroli zarządczej w administracji publicznej
  • umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie zaawansowanym
  • znajmość języka angielskiego na poziomie dobrym (B1)
  • kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe



    Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz

    « Powrót do strony kategorii
    Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
    Poleć ofertę pracy
    Data dodania: 09-02-2022
    Wyświetleń: 83