Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy specjalista

Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 95015

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Zagrożenie korupcją.

  • Praca pod presją czasu.

  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

Zakres zadań

  • ­­Prowadzi prace nad projektem ustawy budżetowej w zakresie wydatków na zadania bieżące Departamentu oraz w zakresie wydatków na programy z obszaru pomocy społecznej w części dotyczącej właściwości ministra do spraw zabezpieczenia społecznego, w tym opracowuje formularze planistyczne wraz z częścią opisową; bierze udział w pozostałych pracach nad projektem ustawy budżetowej na zadania z pomocy społecznej, w tym nad aktualizacją Wieloletniego Planu Finansowego Państwa.
  • ­Monitoruje wydatki na realizację programów resortowych, rządowych i zadań bieżących Departamentu oraz wartości mierników zadań, podzadań i działań w układzie budżetu zadaniowego w zakresie zgodnym z właściwością wydziału; przygotowuje, na podstawie informacji z komórek organizacyjnych Departamentu, wnioski do właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa o dokonanie zmian w planie wydatków oraz w zakresie miesięcznego zapotrzebowania na środki budżetowe i prognozy wydatków na kolejne miesiące; przygotowuje okresowe i roczne informacje z realizacji planu wydatków w omawianym zakresie, w tym na potrzeby Kierownictwa Departamentu czy Ministerstwa, również w układzie budżetu zadaniowego.
  • Przygotowuje projekt planu działalności Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w obszarze pomocy i integracji społecznej oraz sprawozdanie z jego wykonania.
  • ­Opracowuje ocenę skutków regulacji projektów aktów normatywnych będących w zakresie właściwości Departamentu, w części dot. podmiotów na które wpływa dana regulacja, wpływu na sektor finansów publicznych oraz w zakresie wyliczenia skutków finansowych zmian kryteriów dochodowych w pomocy społecznej, przy udziale pracowników wydziału, innych właściwych komórek organizacyjnych Departamentu oraz we współpracy z Departamentem Analiz Ekonomicznych.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych oraz inne dokumenty, w tym o charakterze strategicznym, w zakresie zgodnym z właściwością wydziału.
  • ­Udziela odpowiedzi i wyjaśnień, w tym o charakterze interpretacyjnym, w zakresie finansowania zadań z obszaru pomocy społecznej oraz stosowania klasyfikacji budżetowej.
  • ­Organizuje spotkania i narady z udziałem przedstawicieli instytucji pomocy i integracji społecznej, w tym narady dla Dyrektorów Wydziałów Polityki Społecznej oraz Kierownictwa i przedstawicieli Departamentu, również poza siedzibą Ministerstwa.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość podstawowych zagadnień wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych
  • Umiejętność analizy danych finansowych
  • Komunikatywność
  • ­Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Rzetelność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe



    Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz

    « Powrót do strony kategorii
    Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
    Poleć ofertę pracy
    Data dodania: 17-03-2022
    Wyświetleń: 68