kandydatów
Radca prawny
Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Na stanowisku występuje częste reprezentowanie urzędu na zwenątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek o czterech kondygnacjach naziemnych z windą, w większości
dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni
ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku.
W budynku przy ul. Królewskiej 27 planowane są w najbliższym czasie prace budowlane, które spowodują wyłączenie z użytkowania holu A. Wejście do budynku dla osób poruszających się na wózkach jest utrudnione. Dostęp do Recepcji możliwy jest tylko przez wejście B przy pomocy mobilnych urządzeń tj. przenośnych szyn. W tym momencie nie ma możliwości wprowadzenia osób poruszających się na wózkach do sal konferencyjnych i pozostałych pomieszczeń w budynku przez hol A.
Zakres zadań
- Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem ministra właściwego do spraw informatyzacji, jako organu administracji lub statio fisci Skarbu Państwa, w szczególności w sprawach cywilnych, administracyjnych, w innych w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego. Samodzielnie podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu, a także w zakresie spraw związanych z realizacją zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE
- Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, Zastępcę Dyrektora II Departamentu, Dyrektora Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, prawa zamówień publicznych we wszelkich aspektach występujących w dziale informatyzacja
- Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz dyrektora generalnego, pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie
- Bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, opiniuje umowy zawierane w imieniu ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz uczestniczy w negocjacjach przy zawieraniu skomplikowanych umów, w tym dotyczące realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE, opiniuje umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM z działu informatyzacja i pracownikom KPRM z komórek organizacyjnych działu informatyzacja wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, procedury administracyjnej, wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenia wiążącej opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej
- Prowadzi egzekucję należności zasądzonych na rzecz ministra właściwego do spraw informatyzacji wyrokami sądów a także poddanych egzekucji z aktu notarialnego
- Wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Wpis na listę radców prawych (co najmniej od roku)
- Posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa, w zakresie: prawa i procedury cywilnej, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów.
- Kompetencje miękkie: negocjowanie, komunikacja, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Przeszkolenie z zakresu: finansów publicznych; zamówień publicznych; ochrony informacji niejawnych; funduszy strukturalnych i prawa UE; prawa pracy; prawa karnego; prawa cywilnego; prawa konstytucyjnego; prawa i postępowania administracyjnego
Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Wyświetleń: 87