Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Radca prawny

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 96476

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:



  • statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,

  • dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Na stanowisku występuje częste reprezentowanie urzędu na zwenątrz.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy


Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek o czterech kondygnacjach naziemnych z windą, w większości
dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni
ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku.


W budynku przy ul. Królewskiej 27 planowane są w najbliższym czasie prace budowlane, które spowodują wyłączenie z użytkowania holu A. Wejście do budynku dla osób poruszających się na wózkach jest utrudnione. Dostęp do Recepcji możliwy jest tylko przez wejście B przy pomocy mobilnych urządzeń tj. przenośnych szyn. W tym momencie nie ma możliwości wprowadzenia osób poruszających się na wózkach do sal konferencyjnych i pozostałych pomieszczeń w budynku przez hol A.

Zakres zadań

  • Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem ministra właściwego do spraw informatyzacji, jako organu administracji lub statio fisci Skarbu Państwa, w szczególności w sprawach cywilnych, administracyjnych, w innych w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego. Samodzielnie podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu, a także w zakresie spraw związanych z realizacją zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE
  • Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, Zastępcę Dyrektora II Departamentu, Dyrektora Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, prawa zamówień publicznych we wszelkich aspektach występujących w dziale informatyzacja
  • Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz dyrektora generalnego, pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie
  • Bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, opiniuje umowy zawierane w imieniu ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz uczestniczy w negocjacjach przy zawieraniu skomplikowanych umów, w tym dotyczące realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE, opiniuje umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  • Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM z działu informatyzacja i pracownikom KPRM z komórek organizacyjnych działu informatyzacja wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, procedury administracyjnej, wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenia wiążącej opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej
  • Prowadzi egzekucję należności zasądzonych na rzecz ministra właściwego do spraw informatyzacji wyrokami sądów a także poddanych egzekucji z aktu notarialnego
  • Wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Wpis na listę radców prawych (co najmniej od roku)
  • Posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa, w zakresie: prawa i procedury cywilnej, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów.
  • Kompetencje miękkie: negocjowanie, komunikacja, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Przeszkolenie z zakresu: finansów publicznych; zamówień publicznych; ochrony informacji niejawnych; funduszy strukturalnych i prawa UE; prawa pracy; prawa karnego; prawa cywilnego; prawa konstytucyjnego; prawa i postępowania administracyjnego


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 08-04-2022
Wyświetleń: 87