Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy specjalista

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 96815

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


-        statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


-        dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z upoważnieniem do dostępu do informacji niejawnych „zastrzeżonych”.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy


Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.


Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.


Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek o czterech kondygnacjach naziemnych z windą, w większości dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku.

Zakres zadań

  • Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, Dyrektora Generalnego KPRM pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie w zakresie pełnomocnictw i upoważnień związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, w tym dotyczących realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE.
  • Uczestniczy w negocjacjach i przy zawieraniu skomplikowanych umów prawnych oraz bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, opiniuje umowy cywilno-prawne zawierane w imieniu ministra właściwego do spraw informatyzacji, w tym dotyczące realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE, opiniuje umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  • Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, Zastępcę Dyrektora II Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych i prawa zamówień publicznych we wszelkich tego aspektach występujących w KPRM, procedury administracyjnej, procedury cywilnej, prawa cywilnego.
  • Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM i pracownikom KPRM, obsługujących dział informatyzacja, wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, procedury administracyjnej, wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenie wiążącej opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej.
  • Opracowuje, na podstawie merytorycznych stanowisk właściwych komórek organizacyjnych KPRM, obsługujących dział informatyzacja, projekty dokumentów rządowych inicjowanych przez Kierownictwo KPRM oraz projekty aktów wewnętrznych Kierownictwa KPRM, w celu zapewnienia ich zgodności z obowiązującym prawem i zasadami techniki prawodawczej.
  • Wykonuje obsługę prawną w zakresie rozstrzygnięć wydawanych przez komórki merytoryczne obsługujące dział informatyzacja, w tym spraw związanych z dostępem do informacji publicznej oraz opiniuje i współpracuje z komórkami organizacyjnymi przy tworzeniu projektów dokumentów zawierających stanowisko prawne ministra właściwego ds. informatyzacji.
  • Wykonuje zadania pozostałych pracowników wydziału w przypadku ich nieobecności, w celu zapewnienia obsługi prawnej w zakresie realizacji zadania.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 1,5 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie związanym z obsługą prawną
  • Znajomość języka angielskiego lub języka urzędowego Unii Europejskiej na poziomie A2
  • Wiedza z zakresu: przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie prawa i procedury cywilnej; zamówień publicznych; finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce; redagowania tekstów
  • Posiadanie kompetencji miękkich: negocjowanie, komunikacja, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Szkolenia z następujących obszarów: finanse publiczne; zamówienia publiczne; ochrona informacji niejawnych; fundusze strukturalne i prawo UE; prawo pracy; prawo karne; prawo cywilne; prawo konstytucyjne; prawo i postępowanie administracyjne


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 12-04-2022
Wyświetleń: 73