Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Główny specjalista

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 97382

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze: statycznym (związane głównie z pracą przy biurku i komputerze), dynamicznym (związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim). Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Na stanowisku występuje częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz oraz presja czasu.


Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.


Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Ujazdowskich 1/3. Do budynku prowadzą trzy wejścia:


wejście główne budynku - Aleje Ujazdowskie 1/3, które jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami;
Biuro Przepustek - Al. Ujazdowskie 1/3, które nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową;
Biuro Podawcze - Al. Szucha 14, które nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących.
Do Kancelarii można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Najłatwiej dojechać autobusem. Przystanek Łazienki Królewskie 01 znajduje się najbliżej wejścia dostosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jest to wejście główne budynku - Aleje Ujazdowskie 1/3. Przy wejściu jest podjazd dla wózków. Na ścianie, po lewej stronie od wejścia głównego, jest przycisk. Można nim wezwać osobę, która pomoże wejść do budynku. Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć. W budynku, przed schodami do holu głównego jest winda dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W holu głównym, po prawej stronie, jest szatnia. Dzięki szerokim korytarzom osoby na wózkach mogą swobodnie poruszać się i wymijać. Windy są wyposażone w barierki i lustra. W windzie przy stołówce działa system dźwiękowy. Osoba, która porusza się na wózku, może dostać się do stołówki przy pomocy platformy przyschodowej. Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się: na parterze budynku, w skrzydle A, po lewej i prawej stronie od wejścia głównego, na drugim piętrze skrzydła B. Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku. Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą. Na dziedzińcu Kancelarii jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. W Kancelarii obowiązuje Instrukcja Ewakuacji Osób z Niepełnosprawnościami. W naszym urzędzie są pętle indukcyjne, znajdują się w: Biurze Przepustek A, budynku przy Al. Ujazdowskich 1/3, Biurze Podawczym (budynek przy Al. Szucha 14). Kancelaria ma też jedną mobilną pętlę indukcyjną (tzw. ,,gabinetową''). Można ją wykorzystać podczas bezpośrednich spotkań z osobą słabosłyszącą.


 

Zakres zadań

  • Przygotowuje projekty aktów normatywnych wraz z ich uzasadnieniem i oceną skutków regulacji, inicjowanych przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego lub Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Młodzieżowej oraz prowadzi proces legislacyjny, w tym uzgodnienia międzyresortowe i pozostałe etapy rządowego procesu legislacyjnego
  • Prowadzi konsultacje publiczne i opiniuje projekty aktów normatywnych inicjowanych przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego lub Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Młodzieżowej
  • Prowadzi monitoring prac legislacyjnych w celu identyfikowania projektów aktów normatywnych i dokumentów rządowych mających wpływ na społeczeństwo obywatelskie oraz politykę młodzieżową. Opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych kierowanych do Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego, Komitetu do spraw Pożytku Publicznego lub Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Młodzieżowej, m.in. w ramach rządowego procesu legislacyjnego oraz parlamentarnego procesu legislacyjnego. Przygotowuje projekty stanowisk ww. organów, uwag, opinii i rekomendacji do ww. projektów
  • Monitoruje i zapewnia wsparcie merytoryczne w zakresie rządowych projektów ustaw inicjowanych przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego lub Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Młodzieżowej przeznaczonych do rozpatrzenia z ich udziałem na posiedzeniu Sejmu, Senatu lub właściwych komisji parlamentarnych
  • Przygotowuje opinie, analizy i odpowiedzi na pisma dotyczące interpretacji przepisów prawnych oraz rozwiązań systemowych wpływających na funkcjonowanie i rozwój społeczeństwa obywatelskiego, działalność pożytku publicznego, wolontariat, politykę młodzieżową, a także współpracę administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Przygotowuje i przekazuje do Centrum Informacyjnego Rządu stanowiska oraz wyjaśnienia niezbędne do udzielenia odpowiedzi w sprawach dotyczących udostępnienia informacji publicznej lub odmowy udostępniania informacji publicznej
  • Przygotowuje projekty aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym (uchwał, zarządzeń) umożliwiających działalność programową Komitetu do spraw Pożytku Publicznego oraz dotyczących programów wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Weryfikuje prawno-legislacyjne projekty aktów normatywnych przygotowywanych przez organy opiniodawczo-doradcze, zespoły robocze i eksperckie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego lub Komitetu do spraw Pożytku Publicznego
  • Prowadzi Wykaz prac legislacyjnych Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego i monitoruje jego realizację. Dokonuje przeglądów, analiz i ocen prawnych aktualnie obowiązujących rozwiązań legislacyjnych dotyczących wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, działalności pożytku publicznego, wolontariatu, polityki młodzieżowej, a także współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Przygotowuje oceny funkcjonowania ustaw (OSR ex post)
  • Wykonuje inne czynności zlecone przez Dyrektora Departamentu, Zastępców Dyrektora Departamentu oraz Naczelnika Wydziału

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w zakresie pracy na stanowisku związanym ze świadczeniem wsparcia prawnego bądź stosowaniem lub tworzeniem prawa
  • Wiedza z zakresu: zasad techniki prawodawczej, rządowego procesu legislacyjnego, przepisów dotyczących funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego, prawa cywilnego, karnego, administracyjnego oraz międzynarodowego.
  • Umiejętność: opracowywania projektów aktów normatywnych, uzasadnienia i OSR, opiniowania projektów aktów normatywnych, interpretacji i analizy aktów prawnych o charakterze krajowym i międzynarodowym, sporządzania opinii prawnych, obsługi programów informacji prawnej (np. Lex, Legalis).
  • Kompetencje miękkie: kreatywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca, myślenie analityczne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 22-04-2022
Wyświetleń: 73