Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0
kandydatów
Główny specjalista
Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 98200
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Zagrożenie korupcją.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Udział w procesie legislacyjnym związanym z rozwiązywaniem sporów zbiorowych oraz problematyką układów zbiorowych pracy, porozumień o ich stosowaniu oraz ich rejestracji przez ministra właściwego ds. pracy w tym opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo.
- Ocena, złożonych w trybie rejestracji ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, porozumień o stosowaniu tych układów, protokołów dodatkowych zmieniających ich treść, w tym: sprawdzanie wniosków pod kątem ich zgodności z prawem, prowadzenie postępowań wyjaśniających, uzupełnianie braków w dokumentacji, przygotowywanie decyzji o odmowie rejestracji, wpis do rejestru informacji o wypowiedzeniu układu, protokołu dodatkowego.
- Prowadzenie rejestrów ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, protokołów dodatkowych do tych układów oraz gromadzenie informacji o radach pracowników: sporządzanie raportów, przygotowywanie informacji do zamieszczenia na stronach internetowych Ministerstwa i/lub Departamentu, wprowadzanie/ aktualizowanie danych.
- Udzielanie informacji na wnioski i zapytania w zakresie układów zbiorowych pracy oraz przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej w tym przygotowywanie odpowiedzi na wnioski osób fizycznych, związków zawodowych, pracodawców lub/i ich organizacji, sądów oraz odpowiedzi/informacji o zasadach informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami.
- Dokonywanie analiz prawnych w ramach zbiorowego prawa pracy w zakresie właściwości Wydziału, w szczególności układów zbiorowych, pod kątem zgodności ze standardami MOP, Rady Europy oraz prawem UE: opracowywanie/ opiniowanie projektów i wzorów umów, porozumień, dokumentów, przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny.
- Prowadzenie obsługi interpelacji i zapytań poselskich w zakresie układów zbiorowych w tym: przygotowywanie odpowiedzi, gromadzenie materiałów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w zakresie współpracy z partnerami społecznymi
- komunikatywna znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość Kodeksu pracy, w szczególności przepisów Działu XI
- znajomość ustawy o związkach zawodowych
- znajomość ustawy o organizacjach pracodawców
- znajomość ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych
- znajomość ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego
- znajomość ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji
- rzetelność
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji i zorientowanie na osiąganie celów
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Praca mazowieckie
Praca Płock
Praca Radom
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Praca Warszawa
Praca Główny specjalista
Praca Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Data dodania: 06-05-2022
Wyświetleń: 58
Wyświetleń: 58