kandydatów
Specjalista
Firma: Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie miejsce pracy: Warszawa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Zagrożenie korupcją.
2. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
Zakres zadań
- Przygotowuje dokumentację pracowniczą (w obszarze właściwym dla stanowiska), w oparciu o wnioski, z zakresu prawa pracy, składane przez dyrektorów komórek organizacyjnych / kierowników placówek. Prowadzi ewidencję zatrudnienia w centrali
- Ustala uprawnienia pracowników do nagród jubileuszowych i innych świadczeń (m.in. dodatki stażowe, dodatki służby zagranicznej i służby cywilnej, ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, zasiłki z ubezpieczenia społecznego) oraz przygotowuje decyzje w tych sprawach w celu przekazania informacji nt. wysokości należnych świadczeń bądź wypłacenia świadczeń finansowych.
- Ewidencjonuje czas pracy i absencję pracowników Ministerstwa w celu ustalenia uprawnień urlopowych oraz monitorowania długości okresów nieobecności.
- Sporządza zestawienia i raporty kadrowe oraz aktualizuje struktury zatrudnienia. Przygotowuje wykaz stanowisk planowanych do obsadzenia (w obszarze właściwości stanowiska).
- Planuje, koordynuje i monitoruje proces pierwszej oceny i oceny okresowej członków korpusu służby cywilnej. Prowadzi ewidencję ocen pracowniczych.
- Prowadzi i aktualizuje elektroniczną bazę danych w systemie kadrowo-płacowym. Pełni funkcję administratora e-obiegówki dla pracowników.
- Przygotowuje, opiniuje, analizuje dokumenty w zakresie właściwości stanowiska (np. umowy cywilno-prawne zawierane na potrzeby Ministerstwa, struktury organizacyjne pod kątem wykorzystania etatów i właściwego planowania stanu osobowego oraz koordynowania zmian w regulaminach, wnioski o przedłużenie pobytu).
- Występuje z wnioskiem o rozpoczęcie procedury naboru.
- Kieruje pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego spraw kadrowych lub w placówkach zagranicznych w obszarze administracyjno-finansowym
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
- Znajomość: ustawy Kodeks pracy, ustawy o służbie zagranicznej i aktów wykonawczych, ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych, ustawy o ochronie danych osobowych, zagadnień z zakresu ubezpieczeń społecznych.
- Umiejętność: współpracy, argumentowania.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, orientacja na klienta, odporność na stres.
- Umiejętność interpretacji przepisów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu prawa pracy.
- Znajomość dowolnego języka obcego na poziomie B2.
- Znajomość: ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, obsługi programu kadrowo-płacowego.
Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Wyświetleń: 49