Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy specjalista

Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 110629

Warunki pracy

Praca na tym stanowisku związana jest z permanentną obsługą klientów zewnętrznych. Do obowiązków pracownika należy przeprowadzanie kontroli w terenie, związane są z tym wyjazdy służbowe krajowe (lub zagraniczne), a także wystąpienia publiczne. Na stanowisku występuje praca w stresie i pod presją czasu, zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci 

Zakres zadań

  • Bierze udział w programowaniu, przeprowadzaniu i dokumentowaniu wyników kontroli należących do kompetencji Ministra Cyfryzacji, w szczególności: wszechstronnie, za pomocą różnorodnych metod, analizuje złożone problemy w celu rzetelnego zbadania danego zagadnienia i ujęcia wyników analiz w formie programu kontroli lub innego dokumentu, ustala stan faktyczny poprzez gromadzenie i weryfikowanie dowodów kontroli, przedstawia wyniki ich analizy w dokumentacji kontroli, a w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości ustala ich zakres, przyczyny, skutki oraz osoby za nie odpowiedzialne, formułuje oceny i adekwatnie je uzasadnia oraz przedstawia rekomendacje (rozwiązania) w celu usprawnienia funkcjonowania administracji rządowej lub skorygowania stwierdzonych w kontroli nieprawidłowości o charakterze systemowym lub jednostkowym.
  • Uczestniczy w opracowywaniu informacji i analiz w celu oceny działalności należącej do zadań Ministra Cyfryzacji, w tym stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych, oceny funkcjonowania systemów teleinformatycznych i sektorowych projektów informatycznych oraz przedstawia propozycje udoskonaleń w tych obszarach.
  • Bierze udział w kontrolach wewnętrznych w KPRM, kontrolach realizacji zadań publicznych finansowanych ze środków Kancelarii.
  • Uczestniczy w sporządzaniu zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu prawa, w tym dyscypliny finansów publicznych.
  • Bierze udział w kontrolach zlecanych przez Prezesa Rady Ministrów i Szefa KPRM oraz w realizacji zadań w ramach koordynacji kontroli w administracji rządowej, w tym w kontrolach koordynowanych, rozwoju standardów kontroli i metodyki kontroli we współpracy z Zespołem Koordynacji Kontroli.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie informatyki lub ekonomii lub administracji lub prawa lub na kierunku zarządzanie;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz studia podyplomowe na kierunku nadzór lub kontrola lub audyt lub ewaluacja;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz aplikacja kontrolerska NIK;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz studia podyplomowe z zakresu informatyki albo posiadanie jednego z certyfikatów określonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej, w tym: powyżej 1 roku doświadczenia związanego z przeprowadzaniem kontroli (audytów) lub powyżej 6 miesięcy doświadczenia w kontroli/audycie realizacji sektorowych projektów informatycznych lub kontroli/audycie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Posiadanie wiedzy w zakresie: 1) organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności uregulowań z zakresu administracji rządowej m.in. dotyczących kompetencji Ministra Cyfryzacji, Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, działów administracji rządowej, kontroli w administracji rządowej (ustawa o kontroli i Standardy kontroli w administracji rządowej), informatyzacji państwa, krajowych ram interoperacyjności, finansów publicznych, rachunkowości, służby cywilnej, dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych. wykorzystywania krajowych i międzynarodowych standardów kontroli/audytu oraz terminologii z dziedziny kontroli wewnętrznej, kontroli instytucjonalnej i audytu wewnętrznego.
  • Posiadanie umiejętności: kierowania się etyką zawodową polegającą m.in. na bezstronności i unikaniu konfliktu interesów, wysoka kultura osobista wymagana w kontaktach na wysokim szczeblu, wysoka motywacja i bardzo duże zaangażowanie w wykonywane zadania, ciągłe doskonalenie zawodowe, determinacja i dociekliwość w dążeniu do poznania istoty zagadnienia.
  • Posiadanie kompetencji miękkich: współpraca, tj. praca w zespole, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, tj.: samodzielność, zarządzanie zadaniami, w szczególności nadawanie właściwych priorytetów zadaniom, przestawianie się z jednego zadania na inne i prowadzenie równolegle kilku zadań bez uszczerbku dla ich jakości, prawidłowe gromadzenie materiału dowodowego i oceny jego istotności, rzetelności, stosowności i racjonalności; myślenie analityczne w zakresie: prawidłowego rozumienia i stosowania kryteriów legalności, rzetelności, celowości, gospodarności oraz skuteczności, wydajności i oszczędności, identyfikacji nieprawidłowości, wykazania się zawodowym sceptycyzmem, tj. zdolnością krytycznego myślenia i kwestionowania narzucanych interpretacji, rozróżniania informacji istotnych od nieistotnych, rozpoznawania informacji fałszywych, nierzetelnych i sygnałów o potencjalnych obszarach nieprawidłowości oraz weryfikacji informacji uzyskanych z różnych źródeł, precyzyjnego formułowania ocen oraz argumentowania/przekonywania, stawiania hipotez, obrony własnego stanowiska, prezentacji badanego zagadnienia w szerszej perspektywie, precyzyjnego, jasnego i syntetycznego formułowania myśli oraz posługiwania się nienaganną polszczyzną, przewidywania możliwych działań i reakcji, konsekwencji sądów i opinii sformułowanych w wyniku kontroli; komunikacja, tj.: prezentowanie asertywnej postawy; radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, tj. pracy w stresie wynikającym z konieczności formułowania zarzutów wobec konkretnych osób oraz stresie wynikającym z pracy w nieprzyjaznym środowisku i pod presją czasu.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” wydanego przez ABW lub SKW lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji rządowej, w tym: powyżej 1 roku doświadczenia związanego z przeprowadzaniem kontroli (audytów) lub powyżej 6 miesięcy doświadczenia w kontroli/audycie realizacji sektorowych projektów informatycznych lub kontroli/audycie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
  • Jeden z certyfikatów określony w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych.
  • Certyfikat w zarządzaniu projektami (np. według metody PRINCE2).
  • Uprawnienia do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, wynikające z przepisów ustawy o finansach publicznych.
  • Uprawnienia biegłego rewidenta, głównego księgowego lub samodzielnego księgowego.
  • Znajomość języka angielskiego lub języka urzędowego Unii Europejskiej na poziomie B2.


Pozostałe oferty pracy w firmie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 17-11-2022
Wyświetleń: 59