Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy specjalista

Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie miejsce pracy: Warszawa

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 113784

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • ­Opracowuje plan budżetu Biura w układzie zadaniowym, monitoruje jego wykonanie i sporządza informacje sprawozdawcze w tym zakresie, opracowuje druki planistyczne i sprawozdawcze, informacje dotyczące budżetu Biura i budżetu państwa, w tym w ramach Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, dotacji celowych i rezerw z budżetu państwa oraz materiały związane z procedowaniem ustawy budżetowej wraz z załącznikami i ustawy okołobudżetowej, w zakresie odnoszącym się do właściwości merytorycznej BON, w celu zapewnienia realizacji zadań Biura i wykonywania sprawozdawczości budżetowej.
  • ­Opracowuje informacje zbiorcze dla BON dotyczące realizacji planu działalności MRiPS, planu działań MRiPS, procesu analizy ryzyka, przebiegu procesu kontroli zarządczej w Biurze oraz poziomu wdrożenia czynności zaradczych, a także analizuje i opiniuje dokumenty przekazywane przez PFRON, wynikające z kontroli zarządczej, w celu przedłożenia do akceptacji przełożonym, a następnie Pełnomocnikowi Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.
  • ­Opracowuje założenia do planu rzeczowo-finansowego PFRON, informacje dotyczące wydatkowania środków PFRON na zadania wynikające z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także prowadzi sprawy związane z opracowywaniem druków planistycznych i sprawozdawczych w zakresie dotacji celowej z budżetu państwa dla PFRON oraz jej rozliczaniem, w celu zapewnienia realizacji zadań ustawowych w zakresie należącym do właściwości Biura.
  • ­Opiniuje projekty aktów prawnych i dokumentów normatywnych dotyczących realizacji budżetu państwa oraz opracowuje informacje dotyczące projektu budżetu państwa na dany rok i informacje sprawozdawcze z jego realizacji, w ramach właściwości merytorycznej Biura, w celu zapewnienia prawidłowego ujęcia wydatków przeznaczanych na wsparcie osób niepełnosprawnych w budżecie państwa.
  • ­Gromadzi i analizuje dane i dokumenty otrzymywane z PFRON (m.in. zestawienia tabelaryczne, plany rzeczowo-finansowe, sprawozdania z ich wykonania) oraz opracowuje informacje dotyczące realizacji przez PFRON zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w celu monitorowania spraw wynikających z nadzoru Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych nad realizacją przez PFRON zadań określonych tą ustawą, w zakresie należącym do właściwości Wydziału.
  • ­Opracowuje zestawienia tabelaryczne i informacje o charakterze analitycznym na podstawie danych sprawozdawczych Biura i PFRON, wojewodów oraz danych pochodzących z badań statystycznych GUS, w celu dostarczenia aktualnych informacji w zakresie funkcjonowania osób niepełnosprawnych na rynku pracy, oceny sytuacji i efektywności funkcjonujących rozwiązań ustawowych na rzecz tych osób.
  • ­Przygotowuje odpowiedzi na zapytania podmiotów publicznych, obywateli i instytucji o dane dotyczące osób niepełnosprawnych i realizowane działania na rzecz ich wsparcia.
  • ­Opracowuje informacje zbiorcze dotyczące zakresu działalności Biura i sprawozdawczości w tym zakresie, w celu zapewnienia efektywnej realizacji zadań Biura.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze sporządzania analiz statystycznych bądź finansowych
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Wiedza z zakresu polityki społecznej odnoszącej się do osób niepełnosprawnych, w tym w obszarze rynku pracy
  • ­Znajomość zagadnień ekonomicznych i z zakresu finansów publicznych, w tym budżetu zadaniowego
  • ­Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Rzetelność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym bardzo dobra znajomość programu MS Excel
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe



    Pozostałe oferty pracy w firmie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz
    w firmie: , Wybierz

    « Powrót do strony kategorii
    Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
    Poleć ofertę pracy
    Data dodania: 12-01-2023
    Wyświetleń: 45